logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

What is Startup Huddle?

What is Startup Huddle?

What do we mean when we say “Startup Huddle”? What is that exactly? And how can anyone participate?

Startup Huddle is an educational supportive program for entrepreneurs and startup founders. It is also a social and networking program. The main goal of the startup huddle is to provide a safe and supportive space for entrepreneurs for growth and improvement.

Ok let’s cut to the chase:

Startup Huddle is a free, monthly educational program that offers two local startups the opportunity to give a 6 minute presentation and engage in 20 minutes of Q&A with a room full of their peers, mentors, service providers and potential investors.

The culture surrounding Startup Huddle is that of a supportive, neutral space, welcoming entrepreneurs to be open and honest about their businesses and the challenges they face. This was they give their community the chance to know them, support and advise them. And for all of us attending, we get the chance to socialize, network, and have free coffee and snacks. 

Now, how do you prepare yourself before the event (from here on we’ll call it the Huddle)?

For presenters: 

Those who are selected to present, are limited with a 6-minute presentation time. It is very important to practice on presenting within the given time limit, you of course don’t want to bore the audience with going on and on about how fancy or important your startup is. You also need to keep in mind that you’re not fishing for investments nor selling your products/services. The Huddle is for you to share your experience and talk about the challenges you’re facing as an entrepreneur in order for the community to help you find solutions for the obstacles you face.

You need to know as well that we’re here to support you and provide all the help you need in preparing your presentation. So feel free to send us the presentation for reviews and feedback, we can also brainstorm together expected questions and find answers for them.

For attendees (audience):

Come with open minds and constructive attitudes. We’re sure most of you will have many questions and comments for the presenters when you hear their pitch, we encourage you to take notes during the presentation for the Q&A session later. Most importantly, do not interrupt presenters while they’re speaking, make sure your comments and questions are constructive, do not ask about financials unless it’s general or welcomed, and keep in mind that there are no dumb questions or useless comments as long as your questions and comments are within respectful boundaries.

How can you apply to present or attend?

For presenters, we ask you to fill an online form, through this form we build a database of all interested applicants whom we can contact for each month’s Huddle. Entrepreneurs are encouraged to attend the Huddles whether they’re presenting or not. Commitment and continuity are important factors for Startup Huddle to succeed. It’s not just a one time event, it’s a permanent program that aims to create a supportive and inclusive community of startups and entrepreneurs in East Jerusalem.

Other attendees are also required to register so we can always keep you in the loop. We will ask you to fill in an online application as well, we’ll keep your information so you won’t need to register each month, however we do ask you to RSVP for each huddle you intend to attend (nothing complicated, just through the event’s page) or you can directly contact us through phone or any social network.

This program is a great opportunity for us to connect and improve ourselves and our community. Tell your friends and acquaintances, invite them to attend and even participate, and keep coming to the huddles, the point is to have more people, so we have more feedback, and faster impact.

Contact us at Station J for any questions or help.

شو هو هاد Startup Huddle؟ ومين بقدر يشارك فيه؟

Startup Huddle هو عبارة عن برنامج تعليمي داعم، وكمان برنامج اجتماعي تشبيكي. الهدف منه هو توفير مساحة آمنة للرياديات والرياديين وأصحاب الأفكار والأعمال الناشئة من أجل النمو والتطور. 

طيب من دون أي مقدمات خليني أعطيكم المفيد والصافي:

Startup Huddle هو برنامج شهري مجاني، بيعطي فرصة لرياديين اثنين أو شركتين ناشئتين مختلفتين كل شهر إنهم يحكولنا عن أعمالهم وأفكارهم بعرض قصير ما بيتجاوز ٦ دقائق. بس بعد هاد العرض رح يكون فيه ٢٠ دقيقة من الأسئلة والأجوبة بين المقدمين والجمهور اللي عم بعرضولهم. هاد الجمهور مكوّن من رياديّات ورياديين آخرين، موجِّهين، أصحاب أعمال، ومزوّدين خدمات، وكمان مستثمرين محتملين، بالإضافة لأي حدا مهتم بالموضوع من المجتمع.

بهاد اللقاء الشهري اللي ممكن ما يتجاوز الساعة أو الساعتين، بنكون ساعدنا رياديتين تنتين أو رياديين اتنين، إنهم يوصلوا أفكار شغلهم للمجتمع، وإنهم يحكوا عن التحديات اللي بواجهوها. وهيك المجتمع بكون اتعرّف عليهم وبيفتحوا مجال للمجتمع إنه يحتويهم ويقدملهم الدعم اللي محتاجينه. وبنكون كمان شربنا قهوة ازحيمان وأكلنا سناكس طيبة ببلاش. بس الأهم من كل هاد، الهدف الأساسي من البرنامج هو تعزيز بيئة ”الستارت اب“ وريادة الأعمال في القدس، وخلق مجتمع داعم إلها، مجتمع قابل للنمو والتمدد وقادر إنه يواجه التحديات والعقبات بأقل الخسائر الممكنة.

طيب، كيف نحضر حالنا قبل ما نيجي عاللقاء (من هون وطالع رح نستخدم كلمة ”Huddle“)؟

بالنسبة للمقدّمين:

اللي بده ييجي يحكي عن فكرته أو مشروعه أو الستارت أب تاعه، لازم يكون محضّر حاله إنه يعرض أهم النقاط ويشرحها بوقت قصير ما بيتجاوز ال ٦ دقائق. هاي النقطة كتير مهمة، يعني الهدف من ال-Huddle مش إنه نزّهِق الناس بفكرتنا وقديش هي حلوة ومفيدة، أو إنه نقنعهم يشتروها أو يمولوها، من الآخر مش جايين نبيع أو نشتري هون. الهدف هو إنه نحل المشكلات اللي بتواجهنا كرياديين، وإنه نعرف كيف نطوّر شغلنا بما يفيد المجتمع أو الفئة المستهدفة. عشان هيك لازم نكون واضحين ومباشرين من دون لف ودوران.

وكمان مهم تعرفوا إنه إحنا موجودين حتى ندعمكم ونساعدكم تحضروا حالكم للعرض. حضروا عرضكم وابعتولنا ياه نراجعه معكم، بتقدروا كمان تيجوا تتدربوا معنا عالعرض، ممكن كمان نساعدكم بالتحضير لفقرة الأسئلة والأجوبة، يعني نحاول نتوقع شو أكتر أسئلة ممكن تنسأل ونساعدكم تلاقوا إجابات إلها، أو أي اشي بتفكروا بنقدر نساعدكم فيه حتى ينجح عرضكم وتنجحوا ما تترددوا تحكولنا.

بالنسبة للحضور:

قبل أي Huddle نتواصل معكم وممكن نعطيكم معلومات أولية عن المتحدثين وعن شغلهم؛ فهيك انتو بتقدروا إنكم تحضروا أسئلة، نصائح، تعليقات، أي اشي ممكن يكون إله علاقة. إحنا بالنهاية جايين لنفهم بعض ونعرف كيف بنقدر نساعد بعض ونوسّع مجتمعنا الريادي. اعرفوا دايما إنه ما في أي سؤال غبي أو تافه، وما في أي تعليق مش ضروري، طبعا طول ماهو ضمن حدود الأدب والاحترام من دون أي إساءة. وكمان قاعدة مهمة عنا في Startup Huddle، إنه ما بدنا نحكي عن الأمور المالية، ولا نسأل أسئلة محرجة أو غير ملائمة أو خارجة عن السياق.

كيف بنقدر نقدم أو نسجل لنيجي على ال-Huddle؟

هلأ بالنسبة للّي حابين يقدمولنا مشروعهم، بنطلب منهم يعبوا استمارة طلب أون لاين، من خلال هاد التقديم رح نبني أحنا قاعدة بيانات لكل الرياديين والرياديات اللي مهتمين بالبرنامج، ورح نتواصل كل شهر مع اتنين لحتى ييجوا يقدمولنا مشاريعهم. وطبعا مهم في Startup Huddle هو الاستمرارية، يعني إذا انت جيت تقدّم مشروعك بلقاء شهر ٩، بنتوقع حضورك مع الجمهور بلقاء شهر ١٠. وهيك بنركز على إنه علاقتنا مع Startup Huddle علاقة تبادلية تشاركية، خُد وأعطِ.

أما الناس اللي حابين إنهم ييجوا من دون ما يقدموا وبدهم يسمعوا الرياديين، مهم إلنا إنكم تسجلوا حضوركم كذلك في استمارة تسجيل أون لاين، وإحنا رح نحتفظ بمعلوماتكم فما بتضطروا تسجلوا كل مرة. بس ممكن قبل كل Huddle إنكم تحجزوا حضوركم ببساطة على صفحة الايفينت، أو حتى تتواصلوا معنا تخبرونا إنكم حابين تحضروا.

احكوا لصحابكم ييجوا يسمعوكم، وخلوهم يحكوا لصحابهم واللي بيعرفوهم، بالنهاية هدفنا إنه نسمع من ناس أكتر عشان يكون عندكم Feedback أشمل، وبالتالي توصلوا للي بدكم ياه أسهل وأسرع.

تواصلوا معنا في محطة القدس إذا عندكم أي استفسارات وأسئلة، إحنا موجودين لنساعدكم.