logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

16 Baker Street Studio

16 Baker Street Studio

21 بايكر ستريت هو عنوان شارلوك هولمز في لندن وهو شخصية خيالية بقوم يلعب دور المحقق. كان دائماً معروف بتفكيره المنطقي ودقته العالية في الاستنتاج لكن اكثر سبب وراء شهرته كان تفكيره المختلف والغير تقليدي. هل بتعتقدوا في شارلوك هولمز حقيقي؟

 

الجواب هو نعم! بس بالبداية خلونا اول نعرّفكم على حمزة سرّاج، أحمد سلهب، أحمد ابوالهوى، و سني زغيّر. أربع رياديين قرّروا انهم ينشؤوا مشروعهم الخاص 16 Baker Street Studio. الهدف منه هو مساعدة الناس في تحويل الأفكار والخطط لمشاريع على ارض الواقع ملموسة ومرئية.

 

اذا كنتوا لسا بتتساءلوا شو الرابط العجيب بين شخصية شارلوك وهذا المشروع، فهلأ اجى الوقت اللي رح يجاوبكم عليه المدير التنفيذي لـ 16 بيكر ستريت ، حمزة سرّاج: “16 Baker Street studio هو مشروع ريادي يركز على صنع وحل وتطوير الافكار لدى أي الشخص عن طريق مشاركته التفكير ومشاورته وطرح بدائل اللي ممكن تساهم في حل المشكلة. دايماً بنحرص على أن نبني خطة عمل متكاملة لكل زبون اللي تضمن النجاح لأي مشروع ريادي. تم تسمية الاستوديو بهذا الاسم نسبةً لشارع أبو بكر في القدس وهو المكان اللي طلعت منه فكرة المشروع لما كنّا في فترة الحجر “.

 

لما سألنا حمزة كيف بالزبط بساعدوا الزبون في تطوير افكاره وحل مشاكله؟ كان جواب حمزة:” مع انه السوق مليان محترفين ومصممين ومتخصصين في مجالاتهم، إلا انه ما في فرصة للابتكار. بمعنى اخر، طريقة ترجمة الأفكار الى محتوى ملموس بيعكس اهداف أي حملة او مشروع ريادي بشكل مختلف هو اختصاصنا”.

 

شو الي بخلي هذا المشروع مميز؟ “احنا بنآمن انه التّنوع الموجود بالفريق هو الي بخلينا مميزين سواءً من مهندسين أو محاميين أو مصممين أو متخصصين في الاعمال الإدارية. هذا الاختلاف هو اللي بخلق التميز في صناعة المحتوى والتصميم المنطقي اللي بنقدمه. الستوديو بتكون من 4 اقسام: قسم التواصل و التصميم البصري، قسم ستوديو التصوير وصناعة الأفلام، قسم التسويق وقسم التطوير (فكرياً وتقنياً). هذا الاستوديو هو مكان مش بس لنصنع من خلاله محتوى ونطور أفكار، بل ايضاً لنطبّق هاي الأفكار بطريقة احترافية وشاملة”. 

 

اذا حابين تشوفو أعمالهم وبعض من تصاميمهم  للمشاريع, شوفو حسابهم الانستغرام: @16.bakerstreet

221B Baker Street is Sherlock Holmes’ London address. Holmes was a fictional character infamous for being logical, proficient, and observative, but he was mainly popular for his unique thinking process and approach. Do you think there is a real Holmes?

The answer is yes! We will clarify, but first, let’s introduce Hamza Sarraj, Ahmad Salhab, Ahmad Abu El Hawa, & Sani Zughayer. A team of 4 entrepreneurs who together launched their first content creation studio called “16 Baker Street studio”. Their goal is to turn people’s ideas, thoughts, and plans into projects that are alive and visual; allowing them to be heard, felt, seen, touched, and connected with the public. If you’re wondering how the story of 16 Baker Street Studio connects with Holmes’ address, then Hamza Sarraj (CEO of 16 Baker Street Studio) can help us with that.

“16 Baker Street studio is an entrepreneurial project that focuses on inventing, solving and innovating business ideas by re-thinking the traditional design process. We make sure to build an integrated working plan that compliments the operational needs of a business.” said Sarraj. “16 Baker Street is also the address of the office we were quarantining at in Jerusalem, where the team’s ideas sparked and came into life” Sarraj added.

How does 16 Baker Street help their clients? Sarraj answered: “While the market is flooded with professionals, visual communicators, and designers, there’s gap in telling those professionals what to create or design. In other words, the process of translating an idea into visual content that correctly reflects and conveys the set goals of a campaign or a business message, and that is precisely what we specialize in as content creators.”

What makes this start-up unique? “The multi-disciplinary, and diverse backgrounds that make up our team ranging from engineers, lawyers, designers, and business professionals make our design thinking, content creation, and problem solving unmatched in the market. Our operations are divided into 4 main departments: visual communication (design), studio (filmmaking and photography), marketing, and development (ideation and technical development). Our one-stop-shop approach enables us to not only develop ideas and create content, but to also execute those ideas professionally in a comprehensive manner that offers the greatest value to our clients and focuses the client communication to a single party.” The CEO said.

If you are interested to have a glimpse of their work, then you are invited to follow their Instagram page: @16.bakerstreet